marți, 6 mai 2014

Tatiana Spânu: "Muzica pentru mine este totul"



-Muzica pentru tine este...
- Muzica pentru mine este totul. Muzica este emoţie, sentiment, dorinţă. Prin ea îmi exprim sentimente şi prin ea trăiesc. Am început să o îndrăgesc de la o vârstă destul de fragedă. La vârstă de 9 ani , am zis părinţilor că vrea să studiez pianul. De atunci ne-am împrietenit şi el ma făcut să mă îndrăgostesc şi mai mult de artă.

- În familia ta mai cântă cineva?
- În familia mea întotdeuna muzica a fost iubită. În special din partea tatălui meu. Multe generaţii au bucurat sufletele oamenilor cu cântece la diferite petreceri din sat.

- Cu ce vedetă internaţională ai dori să cânţi în duet?
- Valorile muzicii internaţionale m-au inspirat în toată cariera mea muzicală. Sunt multe nume care mi-aş dori să îi cunosc, şi să cânt în duet doar că la moment încerc să îmi construiesc propria personalitate. Am multe planuri şi desigur foarte mult de muncit.

- Cum apreciezi muzica uşoară de la noi?

- Muzica uşoară se împarte în 2 categorii: muzica de petrecere şi muzica pentru scena mare. A doua categorie este într-o vizibilă dezvoltare datorită mass-media care în ultimul timp a evoluat foarte mult. Dar cu părere de rău muzica de petrecere este mult mai platită. Si aici trebuie să alegi.

- Ce pasiuni mai ai pe lângă muzică?
- Arta - cultura este profilul meu şi altceva nu cred că are loc în viaţa mea. Am terminat studiile la Academia de Arte. Nu am o altă profesie de un alt profil. La general sunt pasionată de frumos.

- Cu cine colaborezi la scrierea pieselor?
- Majoritatea pieselor mele, care sunt 24 la nr. au fost scrise de Viorel Ţigănash. EL e plecat de ceva timp peste hotare, este stalibit acolo si de atunci sunt în căutare de noi colaborări şi de idei frumoase.

- Care sunt florile preferate ale Tatianei Spânu?
-Florile - sunt reprezentantele frumosului. Fiecare floare este minunată în felul ei şi noi trebuie să învăţăm sa le iubim pe fiecare. În curte sunt sute de trandafiri. În casă am o colecţie de flori de cameră. ELe au nevoie de dragoste. Florile au şi ele suflet ce are mereu nevoie de iubire. Le dărui iubire pentru a fi frumoase şi a ma bucura de ele cât mai mult.


- Îţi găseşti timp pentru lectură? Ai vreo carte îndrăgită pe care ne-ai propune-o ?
- Timp pentru lectură trebuie sa fie întotdeuna. Ultima carte citită care mi-a rămas în suflet este ''Cele nouă chipuri ale inimii'' de Anita Nair. Este un amestec exotic irezistibil: poveste de dragoste, elemente mistice şi valori culturale. O altă carte care mi-a pus o amprentă pe tot parcusul vieţii este ''Adam si Eva '' de Liviu Rebreanu. Este un roman de dragoste mai aparte şi îl recomand cu drag.


- Care era visul tău când erai mică, visai să ajungi interpretă?
- Zilele astea am găsit o agendă secretă pe care am făcut-o la vârsta de 11 ani. '' Pasiunea mea este muzica, învăţ să cânt la pian. Doresc în viitor să devin artistă renumită'' (19.04.2001)

Ai primit vreodată cadou de la fani?
-Cel mai mare cadou de la fani este că ei sunt. Ei mă ajută să merg mai departe , îmi dă puteri şi dorinţa de a face lucruri frumoase care sunt dedicate lor.

- Ai avut vreo întâmplare nostimă la concerte?
-Probabil cea mai amuzantă întâmplare a fost la un concert în satul Costesti, Ialoveni. Era în perioada sărbătorilor de iarnă, în scena casei de cultură era un brad. În spatele bradului se băteau mai mulţi bărbaţi, iar podeaua nu era fixată şi eu simţeam fiecare mişcare a lor, căntând.

- Un mesaj pentru cititorii artinifinit, dar şi pentru toţi cei pasionaţii de artă!
- Aş vrea să spun lumii că prin artă cultura modelează sufletul omului. Fiţi mai buni, mai oneşti, mai calzi unii cu alţii pentru că sufletul nostru are nevoie de dragoste, de bucurie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu